İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Yükleniyor...

Misyon & Vizyon

KTO Karatay Üniversitesi amaç ve hedeflerini her zaman üst seviyede tutan bir üniversitedir.

Devamı

Değerler

KTO Karatay Üniversitesi değerlerine sahip çıkar ve her zaman geliştirmeye devam eder.

Devamı

Kalite Belgeleri

Çalışmalarımızla daha gelişmiş ve kaliteli bir üniversite yarattık.

Devamı

Kalite

Bir ürün, hizmet veya sürecin belirli standartlara veya müşteri memnuniyeti düzeyine uygunluğunu belirleyen kavramdır. Kalite, müşteri beklentilerini karşılama veya aşma, tutarlılığı koruma, sürekli iyileştirme, ölçülebilirlik, proses kalitesi, esneklik ve kaynakların etkin yönetimi gibi unsurları içerir. Bu unsurlar, bir organizasyonun toplam kalite yönetimi ve müşteri memnuniyeti hedeflerine ulaşmasını sağlar. Kalite, her seviyede ve her süreçte kurum kültürünün bir parçası olarak değerlendirilir.

Devamını Oku

Kalite Güvence Sistemi

Yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerinin belirli standartlara uygunluğunu ve sürekli iyileştirmeyi sağlamayı amaçlayan bir sistemdir. Bu sistem, iç ve dış kalite güvencesi ile akreditasyon süreçlerini planlama, uygulama ve izleme esaslarının bütünüdür. Kalite Güvence Sistemi, kurumların belirlenen standartlara uygunluğu sağlama, performansını sürekli izleme ve geliştirme, paydaş memnuniyetini artırma ve hesap verebilirliği temin etme süreçlerini kapsar. Eğitim, araştırma ve idari süreçlerde kaliteyi artırmayı amaçlayan, ölçülebilirlik ve hesap verebilirlik unsurlarını içeren sistematik bir yaklaşımdır.

Devamını Oku

Kalite Standardı

Belirli bir ürün, hizmet veya sürecin kalitesini ve performansını belirlemek amacıyla kullanılan, genel kabul görmüş kriterler veya şartnamelerin toplamıdır. Standartlar, ürün ve hizmetlerin güvenilirlik, uyumluluk ve kalite açısından belirli bir seviyede olmasını sağlamak için oluşturulmuş kılavuzlardır. Bu kriterler, sektörde tutarlılığı sağlamak, müşteri memnuniyetini artırmak ve güvenlik, verimlilik gibi önemli faktörleri temin etmek amacıyla kullanılır. Standartlar, endüstri, ticaret ve toplumsal yaşamda uyumu ve mükemmeliyeti hedefler.

Devamını Oku

Süreç Yönetimi

Kurum ve kuruluşların faaliyetleri çerçevesinde birbiri ile bağlantılı süreçlerin düzenlenmesi, dokümante edilmesi ve performans ölçümlerinin yapılması gibi çalışmaları içeren kapsamlı bir işlemler bütünüdür. Bu yönetim yaklaşımı, süreçlerin daha verimli ve etkili bir şekilde yürütülmesini sağlar, operasyonel verimliliği artırır ve sürekli iyileştirmeyi teşvik eder. Süreç yönetimi, kurumların hedeflerine ulaşmalarını desteklemek için süreçlerin performansını izler, değerlendirir ve gerektiğinde iyileştirme fırsatlarını belirler. Bu sayede, kurumlar hem kalite standartlarına uyum sağlayabilir hem de müşteri memnuniyetini artırabilir.

Devamını Oku

KİDR - Kurum İç Değerlendirme Raporu

Yükseköğretim Kurumlarının, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından belirlenen ölçütlere göre kendilerini Liderlik ve Kalite, Eğitim ve Öğretim, Araştırma ve Geliştirme, Toplumsal Katkı olmak üzere dört ana alanda her yıl değerlendirdikleri bir rapordur. Bu rapor, kurumun misyon ve hedefleri doğrultusunda yürüttüğü yönetişim süreçlerini, kalite güvencesi mekanizmalarını ve bu mekanizmaların izleme ve iyileştirme çalışmalarını içeren kapsamlı bir özdeğerlendirme niteliğindedir.

Devamını Oku

Akreditasyon

Uygunluk değerlendirme kuruluşlarınca gerçekleştirilen çalışmaların ve bu çalışmalar sonucunda düzenledikleri uygunluk teyit belgelerinin (deney ve muayene raporları, kalibrasyon sertifikaları, yönetim sistemi belgeleri, ürün belgelendirme belgeleri, personel belgelendirme belgeleri gibi) güvenilirliğini ve geçerliliğini desteklemek amacıyla oluşturulmuş bir kalite altyapısıdır. Bu süreç, bir kuruluşun belirli standartlara uygunluğunu bağımsız bir değerlendirme ile doğrulamak için yapılan sistematik bir denetim ve onay mekanizmasını içerir. Akreditasyon, kuruluşların yetkinliklerini, güvenilirliklerini ve belirli standartlara uygunluklarını gösterir ve uluslararası alanda tanınmalarını sağlar. Akreditasyon süreci, kuruluşların faaliyetlerinin kalite, doğruluk ve tutarlılıkla yürütüldüğünü garanti altına alarak, müşteri ve paydaşlara güvence verir. Ayrıca, akreditasyon, kuruluşların sürekli iyileştirme ve gelişme hedeflerine ulaşmaları için bir rehber niteliği taşır.

Devamını Oku

Bologna Süreci

Avrupa'da yükseköğretim ve akademik standartların uyumlu hale getirilmesi amacıyla oluşturulmuş bir programdır. Bu süreç, farklı ayrılıkları eğitim sistemleri arasındaki en aza indirerek, tüm Avrupa'da yükseköğrenim alanında karşılıklı tanınmayı ve geçişleri kolaylaştırmayı hedefler. Bologna Süreci, öğrenci ve akademik personel hareketliliğini teşvik ederek, diploma ve derece sistemlerinin şeffaf ve karşılaştırılabilir olmasını sağlar. Bu süreç, Avrupa Yükseköğretim Alanı'nı (EHEA) oluşturarak, kaliteli ve erişilebilir eğitim fırsatlarını artırmayı, iş gücü piyasasına daha iyi hazırlanmış mezunlar yetiştirmeyi amaçlar. Ayrıca, Bologna Süreci, yaşam boyu öğrenme, sosyal boyut ve yükseköğretimde yenilikçi yaklaşımların benimsenmesi gibi konuları da kapsar.

Devamını Oku

Stratejik Plan

Kurumların mevcut durumunu analiz ederek, gelecekteki olası eğilimleri ve gelişmeleri değerlendiren; hedefler belirleyip bu hedeflere ulaşmak için stratejiler geliştiren ve uygulama sonuçlarını ölçen bir süreçtir. Bu plan, kurumların vizyon ve misyonlarına ulaşmalarını sağlayacak adımları belirler ve kaynakları etkin bir şekilde kullanarak, belirlenen hedeflere ulaşmak için gerekli yol haritasını oluşturur. Stratejik Planlama, kurumların uzun vadeli başarı ve sürdürülebilirlik için kritik öneme sahip olup, sürekli izleme ve değerlendirme mekanizmaları içerir.

Devamını Oku

PUKO Döngüsü

Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al

Yalın üretim çalışmalarının önemli bir parçası olup, insanların ve süreçlerin sürekli iyileşmesi için kullanılması gereken bir ön koşuldur. Bu döngü, süreçlerin etkinliğini artırmak ve kaliteyi sürekli iyileştirmek amacıyla dört temel aşamadan oluşur: Planlama aşamasında hedefler belirlenir ve süreçler tasarlanır; Uygulama aşamasında planlanan adımlar hayata geçirilir; Kontrol aşamasında sonuçlar değerlendirilir ve performans ölçülür; Önlem alma aşamasında ise ortaya çıkan sapmalar düzeltilir ve iyileştirme adımları uygulanır. PUKO Döngüsü, sürekli iyileştirme kültürünün temelini oluşturur ve her türlü organizasyonda kalite yönetimi için kritik bir araçtır.

Devamını Oku

Son HaberlerTüm Haberler

İç Anadolu Bölgesi Program Akreditasyonlarında Bilgilendirme ve Değerlendirme Çalıştayı

İç Anadolu Bölgesi Program Akreditasyonlarında Bilgilendirme ve Değerlendirme Çalıştayı

İç Anadolu Bölgesi Program Akreditasyonlarında Bilgilendirme ve Değerlendirme Çalıştayı

KTO Karatay Üniversitesi İnşaat Mühendisliği ve Makine Mühendisliği Bölümleri MÜDEK Tarafından Akredite Edildi

KTO Karatay Üniversitesi İnşaat Mühendisliği ve Makine Mühendisliği Bölümleri MÜDEK Tarafından Akredite Edildi

Konya Ticaret Odası (KTO) Karatay Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi İnşaat Mühendisliği ve Makine Mühendisliği Bölümleri, Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) tarafından yapılan incelemeler sonucunda akreditasyon almaya hak kazandı.

KTO Karatay Üniversitesi YÖK'ten Beş Turuncu Bayrak Ödülü Birden Aldı

KTO Karatay Üniversitesi YÖK'ten Beş Turuncu Bayrak Ödülü Birden Aldı

Konya Ticaret Odası (KTO) Karatay Üniversitesi, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından verilen "2024 Engelsiz Üniversite Ödülleri”nde büyük bir başarıya imza attı. Üniversite, 6 farklı fakültesi, 1 yüksekokulu ve 1 meslek yüksekokuluyla toplamda 5 Turuncu Bayrak Ödülünün birden sahibi oldu.

Kalite Sorumlularımız